Kod izgaranja smjese goriva i zraka u cilindrima motora dešava se da određeni dio goriva ne sagori u potpunosti već se ispušta kroz ispuh van u atmosferu, a ti plinovi zagađuju okoliš. AIS (eng. Air Induction System) - sustav uvođenja zraka - je sustav koji pomaže smanjenju zagađenja tj. emisije ukgljikovodika na način da dovodi svježi zrak u ispušni sustav gdje onda naknadno izgaraju plinovi koji nisu do kraja sagorjeli u cilindrima. Regulativa u određenim zemljama zahtijeva da vozila imaju ugrađen ovakav sustav radi smanjenja zagađenja okoliša.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgeWuk-RRrUngfh61rqtmRB-K7ORE97Ict28eWHYS_qGhmWWFjVt73Ffe25NBAhi5yWAxANxxH0FucKoZGmreSwx-aeiiWIJU39hPKFwGVOojs1HBelm3Dp_4vn3yg3aZHZpEQmLF-jZ4EA/s320/exhaust-noAIS.png) |
Yamaha xv535 Virago - 1987-1989
ispuh bez sustava uvođenje zraka |
|
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhScSim4IHROrCgcB_-JzmNS_pTlYJDmGU1Y9M27IKEg_8gYClFsVLuG_IBo3dPWrgB7qf9avILi5j-O0byWMh4tPxHUD0v1f_I5gMGLA-1WWJI99GJos7UR01z9K8wvB8-jnKpHuTvD1_C/s320/exhaust-AIS.png) |
Yamaha xv535 Virago - od 1990
ispuh sa sustavom uvođenja zraka |
|
Sustav za uvođenje zraka u ispuh smješten je kod xv535 Virago modela ispod lijevog bočnog poklopca (#18). Sustavom upravlja vakuum (podtlak) koji se dovodi iz prirubnice cilindra (podtlak nastaje zbog kretanja klipova). Na dijagramu to je gumena cjevčica #42 koja je spojena na prirubnicu prednjeg cilindra. Izvod stražnjeg cilindra je zatvoren gumenom kapicom i ne koristi se za upravljanje AIS-om. Zrak se iz AIS-a metalnim cjevčicama (#32 i #33) vodi do prednjeg i stražnjeg ispuha gdje dolazi do naknadnog izgaranja goriva u ispuhu.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiGwexjFyYLXpefs8JU_yEMkLvJjAuBRD9uwiHp8WMDZ8-F50D3JhlKqjev-Dh_B-N-iTIgG5TYQWrk3fqy5F-TGvB454VBxVc1PGYQDJbytMLrfOivCttGaXi7W8EWfqy75Bz4gZmpyIeK/s400/AIS.jpg) |
dijelovi AIS sustava kod xv535 Virago |
Posljedica naknadnog izgaranja u ispuhu je da se podiže temperatura ispušnog sustava (auspuha) i prigušivača (lonca). Također može doči do pozadinskog pucanja u ispuhu (eng. backfire) pogotovo prilikom usporavanja kad je podtlak u prirubnicima najveći.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjwPFQOGlhEa78tAocXbmFMtdeugm4b6k5grNBsBWq4npJosjWn89w31dLD-RbUqLizHAAGR6YANSdgRLgQff-FYVDcNCuLRe4udWRin1Ez3Sa1QIxyNqf6fcMGb4rEq9YdVPbanomFM14k/s320/xv750-exhaust-1984.png) |
Yamaha xv750 Virago - 1984-1987
ispuh bez sustava uvođenja zraka |
|
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhg6om44iPj5uBUog9vOCLvnu4dWlawHVWB07JV5gMU5ou6XbSPeoDYW76tPrRp3jx-vioK_CueAidvvi3eVtNyWGppOodPStSKxgiUliPyxCLUg9Eo5Tj7p7RCPmOvqzC_EovRSSalBIWn/s320/xv750-exhaust-1988.png) |
Yamaha xv750 Virago - od 1988
ispuh sa sustavom uvođenja zaraka |
|
Neki ljudi smatraju i govore da je motor koji ima AIS napravljen za američko tj. kalifornijsko tržište. To nije točno! AIS kao način pročiščavanja ispušnih plinova uveden je i korišten u mnogim zemljama, europskim također. Motor za kalifornijsko tržište ima drugu specifičnost, a to je da (bez obzira na AIS) ima dodatni filter koji pročišćava pare koje isparavaju iz spremnka u priručni mali spremnik pa ih kasnije vraća u izgaranje.
OdgovoriIzbriši