subota, 13. listopada 2018.

Sinkronizacija rasplinjača


Kod nižeg tlaka lakše dolazi do vaporizacije goriva pa je ispravan podtlak u cilindrima važan za rad motora. Prednji i stražnji rasplinjači u bloku moraju biti u sinkronizmu, tj. moraju imati podjednak podtlak od -0,3 bar.

Podtlak se mjeri u prirubnicama (eng. intake manifolds) kroz ispust namijenjen tome. Na tim ispustima su gumene kapice. Kod nekih verzija Virago motocikala jedan od tih ispusta može se koristiti za upravljanje sustavom za ubrizgavanje zraka (eng. Air Induction System, AIS) ili neki drugi sustav pa je za ovo mjerenje potrebno privremeno ukloniti gumeno crijevo koje vodi iz prirubnice u AIS.

Na ispuste na prirubnicama spoje se barometri koji prikazuju podtlak od 0 do -1 bar, uključi se motor i u praznom hodu na nekih 1200 o/min gleda koji se podtlak stvara u svakoj prirubnici. Između rasplinjača u bloku nalazi se jedan vijak kojim se podešava odnos gasa između jednog i drugog rasplinjača. Njime se treba podesiti da u oba rasplinjača bude jednak (-0,3 bar) podtlak u praznom hodu.

Sinkronizacija rada dvaju rasplinjača
izjednačavanje podtlaka u prirubnicama
Kod rada motora, kako se cilindri pomiču tako pulsira i tlak u prirubnicama. Instrumenti na dovodnoj cijevi imaju ventil kojim se dovod u njih može smanjiti čime se podtlak stabilizira i smiruje kazaljka za lakše očitanje.

1 komentar:

  1. Umjesto tehničkih uređaja za sinkronizaciju možete sami napraviti spravu od dvaju boca međusobno povezanih crijevima. Potražite na YouTube kako ih izraditi,postoji više verzija. Evo jedne https://www.youtube.com/watch?v=blGU0fI6idE

    OdgovoriIzbriši