Indukcijski svitak (eng. ignition coil, njem. Zündspule, tal. bobine) je mala indukcijska zavojnica, ustvari transformator koji impuls stvoren iz akumulatora s niskim naponom od 12 V na primaru transformira u visoki napon od nekih 15 kV na sekundaru. Takav visoki napon na svjećici onda stvara iskru za paljenje benzinske smjese u cilindru motora.
Ovaj sklop postoji samo kod benzinskih motora jer dizelski motori ne trebaju iskru za paljenje smjese već se dizelska smjesa samozapaljuje zbog visoke temperature koja nastaje uslijed velike kompresije koju stvaraju dizelski motori.
|
|
stari tip indukcijskog svitka Mitsubishi oznaka F6T423 4X7-82310-70-00 |
Na primarnoj strani je istosmjerni električni krug napajan iz akumulatora motora 12 V u kojem se stvara prekid tj. puls koji se na sekundaru transformira u visok napon od nekoliko tisuća volti potreban za stvaranje iskre na svjećici. Da bi došlo do transformacije napona, napon ne može biti stalan nego mora postojati promjena napona. Promjenu napona (impuls) daje u starim sustavima paljenja mehanička sklopka (platine) s kondenzatorom koja mehanički prekida strujni krug. U novijim sustavima paljenja prekid strujnog kruga i stvaranje impulsa na primarnoj strani obavlja tranzistorska sklopka. Tako i kod Yamaha Virago motocikala postoji TCI (eng. Transistor Controlled Ignitor) tranzistorski sklop paljenja koji osim stvaranja impulsa određuje i trenutak iniciranja impulsa odnosno iskre u cilindru.
Otpori namota induktivnih svitaka:
xv500 i xv535
- primarni namot: 4,2 Ω ± 15%
- sekundarni namot: 13 kΩ ± 15%
- primarni namot: 2,7 Ω ± 15%
- sekundarni namot: 13 kΩ ± 15%
Na rotoru generatora motora nalaze se magneti, a tu su i senzori (eng. pick-up coils) koji u trenutku kad pored njih prođe magnet daju impuls tranzistorskoj sklopci za paljenje za izbacivanje iskre. Na ovaj način ostvaren je sinkronizam između pozicije klipova u cilindrima i trenutka kad dolazi do zapaljenja benzinske smjese.
Moguća je izvedba da jedan indukcijski svitak daje napon i iskru za više cilindara. No moderni motori imaju po jedan indukcijski svitak za svaki cilindar pa tako i Yamaha Virago ima dva indukcijska svitka za svoja dva cilindra. Time se uklanja potreba za postojanje razvodnika i kontakata kabela visokog napona koji su skloni kvarovima.
Kôd | xv125 | xv250 | xv400 | xv500 | xv535 | xv700 | xv750 | xv920 | xv1000 | xv1100 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4X7-82310-70-00 / 4X7-82320-70-00 | - | - | - | 83-86 | - | - | 81-83 | 81-83 | - | - |
42X-82310-70-00 / 42X-82320-70-00 | - | - | - | - | - | 84-87 | 84-97 | - | 84-88 | 86-99 |
2GV-82310-21-00 / 2GV-82320-21-00 | - | - | 91-92 | 92-93 | 87-94 | - | - | - | - | - |
2GV-82310-30-00 / 2GV-82320-30-00 | - | - | 93-94 | 95-98 | 95-03 | - | - | - | - | - |
2UJ-82310-00-00 / 2UJ-82320-00-00 | 97-00 | 88-01 | - | - | - | - | - | - | - | - |
4DN-82310-30-00 / 4DN-82320-30-00 | - | 02-03 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Nema komentara:
Objavi komentar