srijeda, 3. listopada 2018.

Spojka


Spojka (kvačilo) (eng. clutch, njem. Kupplung) je mehanizam kojim se rotacija (radilice) motora prenosi na pogonski mehanizam motocikla. Kod svih Virago modela spojka je izvedena kao mokra lamelna spojka što znači da su lamele u spojki cijelo vrijeme uronjene u ulje.

Yamaha xv535 Virago - uljna lamelna spojka
Na dijagramu se vidi košara spojke (#6) unutar koje se naizmjenično niže 6 frikcijskih lamela (#13) i 5 čeličnih lamela spojke (#14). Dodatna lamela spojke (#11) je drugačija od ostalih i ide do unutarnjeg zupčanika spojke (#8). Frikcijske (trenje) lamele (#13) imaju zube prema van kojima vrše prijenos sa košare spojke, a lamele spojke (#14) imaju zube prema unutra tj. prema unutarnjem zupčaniku spojke (#8). Na vrhu (kraju) košare je poklopac (#15) kojeg 5 opruga (#16) stišće kako bi stisnuo frikcijske i metalne lamele spojke zajedno kako bi došlo do prijenosa rotacije s jednih na druge odnosno s radilice na pogon motora.


Radilica motora vrši prijenos preko zupčanika (#1) na košaru spojke (#6). Kada se rukom stisne ručica spojke na upravljaču motocikla, to se sajlom prenosi na polugu spojke (#27) koja preko osovine spojke (#32) pomakne poklopac te se lamele međusobno razmaknu i prekida se prijenos rotacije sa jednih lamela na druge, odnosno prekida se prijenos rotacije radilice sa pogona motocikla.

Svi Virago modeli (xv400, xv500, xv535, xv700, xv750, xv920, xv1000 i xv1100), a i drugi Yamahini modeli motocikala, od početka do kraja svoje proizvodnje koriste isti mehanizam spojke. Svi oni koriste iste fikcisjke lamele (oznaka 22U-16321-00-00) i čelične lamele (oznaka 4X7-16325-00-00). Jedino je xv1100 iznimka koji ima svoje posebne čelične lamele (oznaka 1TA-16351-00-00).

Nema komentara:

Objavi komentar