xv750


Yamaha xv750

Yamaha xv750 Virago je prvi model motocikla iz Virago serije i počeo se proizvoditi 1981. godine, a proizvodio se sve do 1999. godine. Na UK tržište je uveden pod oznakom xv750SE (Special Edition) bez naziva Virago. Imao je volumen cilindara motora od 748 cm3 što je tada (posebice u Americi) bila standardna zapremina i kod ostalih proizvođača motocikala ovog tipa.

Yamaha xv750SE - 1981. godina, za UK tržište

Stari model upravljačke ploče za Yamaha xv750 Virago

Stari model upravljačke ploče s poklopcem za Yamaha xv750 Virago

Yamaha xv750 Virago je zračno hlađen V-twin motor, s kutem od 75° među cilindrima, ima po jedno bregasto vratilo po cilindru koji su pogonjeni zasebnim lancima sa radilice (SOHC), te ima po osnovna 2 ventila po svakom cilindru (V2). Rasplinjači su postavljeni u prostor između cilindara. Prijenos je izveden mjenjačem s 5 stupnjeva prijenosa  i uljnom (mokrom) višelamelnom spojkom te s kardanom za prijenos pogona na zadnji kotač. Šasija motora je napravljena od prešanog čelika. Prednji amortizeri napravljeni su kao zračno potpomognute teleskopske vilice, a stražnji u obliku ovjesa s podesivim i zračno pomognutim jednim amortizerom (mono-shock). Prednja kočnica izvedena je s jednim diskom (kasnije je to promijenjeno u dva diska), a stražnja kočnica je doboš.

Zadnja suspenzija kod xv750 Virago - mono-shock

Iako je zadnja suspenzija s jednim amortizerom (monoshock) danas najnormalnija stvar i može se sresti na brojnim motociklima, u ono doba to je bilo nešto posve novo, pa je i naišlo na dosta kritike i nepovjerenja od strane kupaca. Kasnije je na xv750 ta suspenzija zamijenjena s dva amortizera.

Yamaha xv750 Virago - 1981-1983. godina


Yamaha xv750 (redizajn)

Yamaha xv750 Virago - 1984. godina

1984. godine motocikl je redizajniran kako bi više nalikovao očekivanom chopper stilu. Pri tome je zadnja suspenzija s jednim amortizerom (mono-shock) promijenjena i izvedena u obliku dva amortizera. Zadnji kotač je širji i smanjen u radijusu (prvotni 130/90-16 postao je 140/90-15). Na prednji kotač postavljena su dva kočiona diska s rupama, a kotači su dobili žbice. Promijenjen je oblik spremnika za gorivo u oblik suze, kao i sjedalo, a također je stara kontrolna ploča zamijenjena novom.

Yamaha xv750 Virago - Midnight Special - 1983. godina
posebna serija s crno obojenim motorom i zlatnim rubovima

Yamaha xv750 Virago - 1985. godina

Yamaha xv750 Virago - 1994. godina

Novi model upravljačke ploče za Yamaha xv750 Virago

Nema komentara:

Objavi komentar