xv535


  • Proizvodnja = 1987-2003
  • Motor = 4-taktni, V-twin 70°, SOHC, V2
  • Cilindri = 535 ccm (Ф = 76 mm, S = 59 mm)
  • Hlađenje = zračno
  • Kompresija = 9,0:1
  • Rasplinjači = 2 x Mikuni BDS34 (Φ = 34 mm)
  • Paljenje = TCI (tranzistorsko)
  • Akumulator = 12V12Ah (YB12AL-A2)
  • Svjećice = NGK BP7ES (Φ = 14 mm)
  • Startanje = električni starter motor
  • Max snaga = 32,1 kW (44 KS) na 7.500 o/min
  • Max moment = 43 Nm na 6.000 o/min
  • Max brzina = 160 km/h
  • Pogon = kardan
  • Prijenos = 5 brzina
  • Prednja suspenzija = teleskopske vilice
  • Stražnja suspenzija = dvostruki amortizeri
  • Prednja kočnica = jedan disk 282 mm
  • Stražnja kočnica = doboš
  • Prednja guma = 90/90-19 (3.00S-19)
  • Stražnja guma = 140/90-15
  • Međuosovinski razmak = 1.511 mm
  • Visina sjedala = 700 mm
  • Težina = 182 kg (bez goriva)
  • Spremnik = 13,5 L (8,6 L 1987-1989)

Yamaha Virago xv535

Yamaha Virago xv535 se počeo proizvoditi i uveden je na američko tržište 1987. godine, a godinu dana kasnije i u Velikoj Britaniji. To je zračno hlađen, V-twin V2 (dva ventila po cilindru) motor kojemu su cilindri postavljeni u V oblik pod kutem od 70° i temeljen je zapravo na modelu xv750 samo reducirane zapremine. Dovod zraka u rasplinjače izveden je kroz zračni filtar kroz šuplji okvir motocikla, ispod malog, u početku lažnog, spremnika goriva dok je stvarni spremnik goriva postavljen ispod vozačevog sjedala.

Prijenos je izveden s 5-stupanjskim mjenjačem i uljnom (mokrom) višelamelnom spojkom te s kardanom za prijenos pogona na zadnji kotač. Šasija motora je napravljena od prešanog čelika cjevastog oblika kroz koji ide zrak u rasplinjač. Prednja amortizacija izvedena je klasičnim teleskopskim vilicama, a stražnja dvostrukim podesivim amortizerima. Prednje kočnica ima jedan kočioni disk, a stražnja je doboš kočnica. Sjedalo je u početku bilo jednodjelno u maniri UJM što će se kasnije promijeniti u sjedalo iz dva dijela. Sustav paljenja izveden je u (za ono doba) modernoj tranzistorskoj tehnologiji (TCI).

Yamaha xv535 - 1987. godina

xv535 je stiliziran u novoj maniri choppera s puno kromiranih dijelova, s dvije sjajne ispušne cijevi s desne strane, povišenim upravljačem i dvostupanjskim sjedalom za vozača i suvozačicu. Kotači su izvedeni sa žbicama.

Razlika između verzije xv535 modela za američko i britansko (tj. europsko) tržište bila je u svjetlima. Kod američkog modela svjetla su se uključivala automatski startanjem motocikla i nije postojao prekidač za uključivanje ili isključivanje svjetla na upravljaču dok je kod britanske odn. europske verzije postojao prekidač za ručno paljenje svjetala te također i pozicijsko svjetlo (i pripadajuća bravica).

Lažni spremnik kod xv535 iz 1987. godine - nema čepa za točenje goriva,
također uočite na kontrolnom panelu desni crveni indikator rezerve goriva
koji je kasnije izbačen u novijim verzijama modela

Virago xv535 iz 1987. i 1988. godine imao je senzor razine goriva (eng. fuel sender) ugrađen ispod donjeg (tada i jedinog) spremnika goriva te pripadajuću crvenu lampicu na upravljačkom panelu kao indikator kad je gorivo došlo do rezerve. To je ukinuto već 1989. godine kod prve revizije kada je gornji lažni spremnik zamijenjen pravim.

Tehnička revizija 1989. godine

1989. godine napravljena je prva velika revizija ovog modela. Zapravo bile su to ispravke uočenih tehničkih nedostataka. Te godine umjesto lažnog gornjeg spremnika postavljen je stvarni spremnik kako bi se barem donekle povećala autonomija vožnje ovog motocikla. Naime, donji spremnik je zapremine svega 8,6 L što je davalo autonomiju vožnje od nedostatnih 150 km na što su se kupci često žalili. Dodavanjem stvarnog gornjeg spremnika ukupna zapremina goriva povećala se na 13,5 L što je dalo veću autonomiju vožnje. No pri tome je izbačen senzor razine goriva u spremniku (!?) te je dodana elektromagnetska sklopka ispod spremnika za prebacivanje na rerezervu.

Iste godine pored zavrnutog chopper upravljača (UP) izbačen je i ravni bobber upravljač (FLAT), a također kočioni diskovi dobili su proreze za smanjenje buke kod kočenja.

Kod prvih izvedbi ovog motocikla uočeni su određeni nedostatci sa starter motorom pa je on 1993. godine zamijenjen boljim i pouzdanijim, kasnije su načinjene i neke druge preinake sa spojkom prijenosa starter motora.

Yamaha xv535 Virago - 1993. godina
model još uvijek ima jednoklipna kočiona kliješta,
ali je dobio proreze na samom disku (kasnije rupice)

Redizajn 1994. godine - xv535S (Special)

1994. godine napravljene su ozbiljnije preinake u izgledu motocikla: spremnik je bojan u dvije nijanse, dodano je više kromiranih dijelova (poklopci bloka motora, poklopci na rasplinjaču i dr.), sjedalo je izvedeno s gumbima, dodan je moderniji nogar u obliku kljuna (pri čemu je iz električnog sustava motocikla izbačen pripadajući relej noraga smatran više nepotrebnim).

Yamaha xv535S Virago (Special)

Napravljene su i neke tehničke promjene kao što je dodavanje grijačâ za rasplinjače i pripadajuća termo sklopka. Zatim načinjena je jedna velika izmjena u sustavu paljenja motocikla; dotadašnji električni sustav imao je dva senzora za paljenje (eng. pick-up coils) po jedan za svaki indukcijski svitak paljenja. Oni su zamijenjeni jednim senzorskim svitkom, a pri tome se morao promijeniti i sklopovi sustava paljenja (TCI).

Yamaha xv535S - kromirani poklopci motora, poklopci rasplinjača i dr.

1995. godine jednoklipna kočiona kliješta zamijenjena su dvoklipnim kliještima.
Dvoklipna kočiona kliješta i kočioni disk s rupicama, ne više prorezima

Redizajn 1998. godine - xv535DX (Deluxe)

Zadnja revizija modela dobila je oznaku deluxe i nastavak DX (xv535DX). Kod nje su napravljene još samo neke stilske preinake (3D amblem na spremniku kao i na bočnim plastičnim poklopcima, retrovizori jajastog oblika, i dr.) dok u tehničkom smislu nije bilo nekih većih promjena.

Yamaha xv535DX - 2000. godina 
Yamaha xv535 model je naprodavaniji Virago model na europskom tržištu.

Nema komentara:

Objavi komentar